Viktig! Dette er en kort melding om endringer i rutiner.

Remiks sine koronatiltak

modell av et virus
Remiks tar situasjonen rundt spredningen av covid-19 alvorlig og gjennomfører nå en rekke tiltak for å redusere smittespredning både internt og i kontakt med våre kunder.

Remiks er definert å ha virksomhet som utfører samfunnskritiske oppgaver. Smitte og derav karantene for flere av våre ansatte, vil kunne få store konsekvenser for innhenting av avfall i kommunene. Følgende gjelder fra tirsdag 9. mars:

  • Oppfordring til bruk av munnbind når du besøker Remiks, både på våre returstasjoner og på Remiks Bruktbutikk
  • Kundeservice holder stengt for fysiske henvendelser f.o.m 5. november. Vi kan nås på telefon 776 01 900, e-post: post@remiks.no eller melding via vår Facebookside.
  • Trenger du nye poser? Når Kundeservice er stengt for besøkende, kan du hente nye poser i Remiks Bruktbutikk og Returstasjonen for Husholdning hos Remiks, samt på Rådhuset i Tromsø sentrum mellom 08.00-15.30.
  • Innhenting av avfall går som normalt, men det kan være vi henter avfallet på et senere tidspunkt på tømmedag, enn vanlig. La dunken stå ute til avfallet er hentet.

Remiks vurderer situasjonen fortløpende og endringer må påregnes. 

Skal du besøke returstasjonene våre? Husk følgende:

  • Ikke benytt våre returstasjoner uten at det er strengt nødvendig
  • Er du i karantene skal du IKKE ta turen til våre returstasjoner
  • Pga. færre biler av gangen oppe på «plattingen», så vil det kunne bli kødannelser.
  • Hold avstand – minst én god meter fra hverandre.
  • Rett dere etter de beskjeder betjeningen på returstasjonen gir.
  • Remiks vil så langt det lar seg gjøre holde våre returstasjoner åpne

 

Informasjon til bedriftskunder

Bedriftskunder som har redusert behov for tømming grunnet konsekvenser rundt koronaviruset, bes ta kontakt med vårt Kundesenter på e-post post@remiks.no eller telefon 776 01 900 for å avtale sitt tømmebehov.

Dette gjelder spesielt kunder som har faste tømminger, og som grunnet viruset, har stengt sin bedrift eller har redusert drift i en periode fremover.
For at vi skal unngå unødig oppmøte/tømming med dertil hørende kostnader kan dette avtales nærmere ved å kontakte oss.


Les mer på helsenorge.no

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Relaterte artikler

Bærekraft lønner seg

Remiks har i alle år holdt på med innovasjon og utvikling. De siste årene har konsernet som helhet satt dette arbeidet i system. Bakgrunnen er det grønne skiftet og den teknologiske utviklingen i bransjen.

LES MER »

Framtidens returstasjon

Anna Yttergård Bjørhovde er student ved Universitet i Bergen, og har jobbet i Remiks i sommer gjennom REdu-programmet. Hovedformålet er å få de kloke hodene

LES MER »
  • PRIVAT
  • BEDRIFT
  • OM REMIKS
  • SAMFUNNSOPPDRAG

Bærekraft lønner seg

Remiks har i alle år holdt på med innovasjon og utvikling. De siste årene har konsernet som helhet satt dette arbeidet i system. Bakgrunnen er det grønne skiftet og den teknologiske utviklingen i bransjen.

Les siste nytt »

Bærekraft lønner seg

Remiks har i alle år holdt på med innovasjon og utvikling. De siste årene har konsernet som helhet satt dette arbeidet i system. Bakgrunnen er det grønne skiftet og den teknologiske utviklingen i bransjen.

Les siste nytt »

Bærekraft lønner seg

Remiks har i alle år holdt på med innovasjon og utvikling. De siste årene har konsernet som helhet satt dette arbeidet i system. Bakgrunnen er det grønne skiftet og den teknologiske utviklingen i bransjen.

Les siste nytt »
Fueled by  Benzin AS